Woensdag 5 aug 2015

7 augustus 2015 - Praag, Tsjechië

Het weer warm en zonnig 25-30 graden
S ochtends kang uitgeslapen en ontbeten.
Camping wat rommelig maar hypermodern sanitair unit van gloednieuwe mdf platen met.watersensoren etc in de diuches en wcs
1100 richting Praag centrum met de auto.
(Metro vinden bij de camping lukte niet) en geparkeerd bij het sparta arena stadion. Parkje door omlaag van de berg naar de rivier. Komen gelijk uit bij de joodse Ghetto.
Zeer toeristisch maar ook interressant. Synagife, begraafplaats, raadhuis en cermunium huis bezocht. Geaven kiggen 10 etages op elkaar . Grondniveau logt hier ook hoger . Begraven ging met veel rituelen gepaard en werd gedaan door een gikde van mannen.

S middags
Koffie en gebak als Lunch genomen
Rondgewandeld door toeristisch praag en gewinkeld. Museum bezicht en uitzicht over een prachtige burcht en paleis aan de rivier de Moldau. Praag is toch de mooiste srad van onze vakantie.

S avonds
Avondeten rond 1800 een goed indiaas resraurant in een buitenwijk gezien . Heerlujk gegeten en gerrinbrribfen opgehaald aan onze vakantie in India.
Teruggelopen werd t al donker 2100
Met de auto naar de camping gereden.