Vrijdag 7 aug 2015

7 augustus 2015 - Praag, Tsjechië

Het weer 30-35 graden
S ochtends vroek wakker door warme zon op tent
Ontbijt met koffie
Vandaag laatse dag in praag en camping
Met auto naar centrum gereden alwaar geen parkeergarages bleken en na 1 uur rondreizen we weer buiten het centrum voor de areana sparta gibgen staan. Bij ex-stalin monument trapoen af van de heivel en vrig over de joodse wijk in en gelijk over de praagse pc hoodstraat gelopen. Vermoeiend al die dure merken.
Vervolgens richting hoofdplein van Praag met klokkentoren en terrassen. Lekkere ijskoffie genomen.

S middags
Lunch
Vervolgens via de toeristen galerijrtjes en souveniers winkels richting de krarlsbrucke gegaan net de bekende standbeelden.
Erg toeristisch allemaal maar wel leuk. Massas internationale groepen dwalen door deze stad . Ook in deze warmte.
De burcht op deze heuvel us enorm met een cathedraal, 4 paleizen. Tuinen. Goude straatje met smeden en veel souveniershops. Prachtig iitzicht over de stad. Uieindelijk de andere kant weer naar beneden en over de andere brug weer het oude centrum in. Nu wel zin in wat lekkers en dus sanen gezeten op t terras voor pizza salade en bier voor corno. Vervolfens nog lang in t middagzonnetje gewandeld tussen de shops en toeristen..
Moe warm en voldaan naar huis. Een mooie afsluiting van onze topvakantie samen.

S avonds
Geen Avondeten meer dus
Allleen veel water ijs en frisdranjen genomen.

Vroeg Naar bed
Ik heb echt weer zin om naar huis te gaan morgen. Mn tuintje de katten en de familie.
Heinwee naar een gewoon ieven.
Dit prinsenleven gaat ook anders vervelen
Tot gauw
Liefs eltjo en corno